Deși de multe ori ne axăm pe produse precum măști sau balsamuri pentru îngrijirea părului, trebuie să ne amintim că îngrijirea perfectă a părului începe din interior. Știm cu toții foarte bine că suntem ceea ce mâncăm. Toate alimentele pe care le consumăm au efecte asupra părului nostru. 

De aceea, pentru a avea un păr perfect, trebuie să depunem un efort dublu. În primul rînd trebuie să ne axăm pe interior noastru, apoi pe exterior. Dacă începem îngrijirea părului respectând primul pas, atunci va trebui să consumăm alimente bogate în vitamine și minerale pentru ca podoaba noastră capilară să fie mai puternică și mai strălucitoare ca niciodată. 

 Alimente cu un mineral esențial, Zincul

Unul din mineralele de care avem nevoie pentru ca părul nostru să fie puternic și să crească sănătos, este zincul. Zincul îl putem găsi în fructele uscate. Este indicat ca în fiecare zi să consumăm un pumn de astfel de fructe (nuci sau arahide). De asemenea, se poate găsi în ouă, de aceea ar fi foarte bine să le integrăm în meniul nostru. Pe de altă parte, fasolea și năutul conțin mult zinc.

fructe cu zinc

Vitamine din grupa B

Atunci când vorbim de vitamine, toate sunt bune pentru ca părul nostru să fie mai rezistent și să crească mai puternic. Este însă cert, faptul că, cele din grupa B sunt considerate mai speciale. Se spune că vitamina B6 ne protejează de un păr gras. Aceasta se găsește în banane, dar și în cereale și drojdie de bere.

Acidul folic, de asemenea, intră în acest grup de vitamine. Deși există suplimente cu acid folic, întotdeauna îl vom putea găsi în legume cu frunze verzi, precum roșiile și morcovii. Vitaminele pe care le în gălbenușul de ou sunt perfecte pentu a lupta contra căderii părului. În plus, nu putem să uităm de lapte, având în vedere că este cel care întărește rădăcina firului de păr.

par rezistent

Acizii grași

Între așa numiții acizi grași se află Omega 3 care este oarecum vedetă. Este vorba despre un ingredient care ne va ajuta să avem un păr mătăsos, evitând ca textura sa să se usuce. Astfel, dacă luptăm contra un păr uscat, trebuie să introducem în dieta noastra alimente precum peștele albastru. Tonul, sardinele sau somonul, precum și spanacul și din fructele uscate, vor fi cei mai buni aliați care ne vor ajuta în lupta contra uscării părului.

omega 3

Fier pentru un păr puternic

Fără îndoială, toate alimentele  care conțin fier, ne ajută să avem un păr puternic. Cu siguranță știți că lintea este cea mai bogată în fier, dar, de asemenea, putem consuma moluște comestibile. Ele for fi cele care vor crește cantitatea de fier din organismul nostru. Cerealele integrale precum spanacul, dar și carnea de pui, curcan sau porc sunt bogate în fier.

Plecând de la toate aceste ingrediente, ne putem face o dietă sau un meniu în acord cu ceea ce vrem, plecând de la o alimentație necesară și sănătoasă. De aceea, trebuie să ne ferim întotdeauna de produse cu un indice ridicat de grăsime și zaharuri multe. Astfel, cu puțină voință vom avea un păr mai sănătos, mai puternic, mai strălucitor.

par sanatos