Produsele de îngrijire sunt, desigur, foarte importante pentru sănătatea şi frumuseţea unghiilor şi părului tău. Cu toate astea, şi în cazul lor, frumuseţea vine din interior- mai precis, din alimentele pe care le consumăm.

Totuși, știai că anumite produse și feluri de mâncare pot să contribuie la felul cum arăți? Pentru păr și unghii de exemplu nu este suficient să folosești cele mai bune produse cosmetice sau să îți faci cele mai bune măști de casă. Este foarte important modul în care te alimentezi, pentru că la fel și părul și unghiile au legătură directă cu organismul tău. Iar acesta se hrănește cu ceea ce îi dai tu de mâncare.

Ce alimente și cum trebuie să mănânci ca să ai părul și unghiile sănătoase?

Boabele
Boabele de fasole şi linte asigură proteine care fac părul să crească mai repede, care î’i fac firul de păr mai gros şi mai puternic, spune Adrianne Johnston, stylist la salonul Maxine, din Chicago. Fierul, zincul şi vitamina B7 pe care aceste boabe le conţin pot ajuta şi la prevenirea ruperii părului. Poţi încerca să prepari o supă sau o salată, în care să adaugă câteva boabe de acest fel şi să începi astfel să îţi hrăneşti părul din înăuntru în afară.

Drojdia nutriţională
Încearcă să presari nişte drojdie nutriţională în supe, salate sau în sandiwich-uri şi priveşte cum părul începe să-ţi strălucească. Asta se întâmplă deoarece acest ingredient e bogat în vitamina B şi amino acizi, combinaţia perfectă pentru un păr splendid şi moale, spune Alexandra Catalano, fondatoarea brandului EatCute şi consilier certificat în sănătate, dar şi autorul volumului From Beer Bongs la Broccoli: The College Kids Guide to Health and Wellness.

Seminţele de dovleac
Seminţele de dovleac crude, nesărate, sunt ideale pentru dieta ta zilnică. Sunt bogate în acizi graşi care hrănesc şi hidratează pielea scalpului, spune Catalano.

1Biotina, cunoscută și sub denumirea de Vitamina H, poate să îți repare părul despicat sau subțire și unghiile să ți le întărească. Printre alimentele cu biotină se număra și bananele, conopida, ouăle, somonul și alunele.

Pentru a căpăta un păr mai lucios, introduce Omega 3 în alimentația ta; aceasta este reprezentată prin ingrediente ca: somonul, sardinele, tonul, nucile și peștii mai uleioși.

Proteinele sunt importante din mai multe motive, mai ales când vine vorba de păr și unghii. Ambele sunt făcute din structuri din proteină ca și keratina, deci o dietă adecvată constă în consumul de proteine, pentru un păr și niște unghii mai rezistente. Printre alimentele cu proteine se număra: ouăle, nucile, fructele de mare, semințele de soia, brânzeturile slabe.

Vitamina A ajută la producerea unei substanțe pentru scalp, numită sebum, care menține părul sănătos. Alimente și ingrediente care conțin vitamina A: broccoli, morcovii, brânză Cheddar, mango, fulgii de ovăz, spanacul și cartofii dulci.

Zincul este un alt nutrient care ajută la menținerea sistemului imunitar. De asemenea este un nutrient de care părul și unghiile noastre au nevoie, pentru a rămâne sănătoase. Alimente și ingrediente care conțin zinc: alunele Cashew, scoicile, semințele de soia, homarul, carnea de vită.

Morcovii
Morcovii cruzi sunt bogaţi în beta caroten, un precursor al vitaminei A. Vitamina A este cea care îţi ajută părul să fie strălucitor, adaugă stilista.

Ridichiile
Ridichiile crude sunt perfecte pentru a-ţi face părul puternic. Sunt bogate în vitamina C, silicon şi sulf, un amestec perfect care să te ajute în a obţine grosime şi volum, spune Catalano.

Seminţele de in
Seminţele de in sunt o sursă cheie de fibre, omega trei, acizi graşi şi vitamina B şi E. Acizii graşi de omega 3 hrănesc firele de păr şi îmbunătăţesc elasticitatea, făcându-le să se rupă mult mai greu. Vitamina E ajută la stoparea încărunţirii precoce a părului, dar, în general, asigură hidratarea optimă care te ţine departe şi de mătreaţă. Seminţele de in sunt cu adevărat un prieten minune pentru părul tău, spune Gina Kamburowski, fondatoarea a Théo Pure Skin Collection.

Ardeiul iute
La fel cum mâncarea iute îţi face faţa să se încălzească, ardeii iuţi, când sunt aplcaţi direct pe piele, măresc circulaţia sângelui în corp şi încurajează părul să crească mai repede. Fondatoarea a The Beauty Bean, Alexis Wolfer, sugerează să incluzi acest aliment în reţeta tonică pentru părul tău, combinat cu tequila, cu care ar trebui să îţi cureţi şi tonifiezi pielea scalpului, eliberand astfel porii de pe scalp, pentru o creştere mai rapidă a firelor de păr.

Uleiul de floarea-soarelui si de soia
Acidul linoleic se gaseste in uleiul de floarea-soarelui, dar si de soia si este indicat sa-l incluzi in dieta ta pentru a-ti mentine parul stralucitor si sanatos. Ca sa ai un par frumos si sanatos opteaza pentru o alimentatie echilibrata, dar in acelasi timp foloseste si produse de ingrije a parului potrivite pentru tipul tau de par. In cazul in care folosesti placa pentru intins parul sau ondulator, nu uita de produsele pentru protectie térmica, care vor impiedica deteriorarea parului.

Nucile
Nucile sunt cele mai bune surse naturale de seleniu, un important mineral pentru sănătatea scalpului. Ele conţin acid alfa linoleic şi acizi graşi Omega 3, substanţe care pot recondiţiona părul. Sunt şi o sursă bună de zinc.

Carnea de pasăre
Carnea de pui şi cea de curcan furnizează proteine de calitate, care ajută părul deteriorat să se refacă. Atunci când organismul suferă de o deficienţă serioasă de proteine, culoarea părului se mai deschide cu o nuanţă-două.

foto: ivona.bigmir.net