Una dintre cele mai frecvente întrebări pe care oamenii și le pun este „ce greutate ar trebui să am în funcție de înălțime?”. Cunoscând greutatea corporală ideală este primul pas important spre o sănătate bună. Managementul de greutate necorespunzătoare duce la multe boli. În acest articol, vom explica cele mai comune modalități în care acest lucru poate fi calculat. 

Pentru a determina cât de mult ar trebui să cântărească o persoană (greutatea corporală ideală), mai mulți factori trebuie să fie luați în considerare, inclusiv de vârsta, raportul mușchi-grăsime, înălțime, sex, și densitatea oaselor. Unii oameni sugerează că cel mai bun mod de a decide dacă greutatea corpului este ideală este calculul Indicelelui de Masă Corporală (IMC). Alții spun că IMC este defect, deoarece nu ține cont de masa musculară și raportul talie-șold.

Este important să se înțeleagă că nici o formulă nu poate prezice cu exactitate greutatea corporală ideală. Există pur și simplu prea multe diferențe în tipurile de corp (inclusiv structura osoasă sau dimensiunea cadrului) și compoziția corporală (procentul de mușchi vs grăsime). Acestea fiind spuse, vom estima o greutate sănătoasă pentru înălțimea dvs cu ajutorul a trei formule diferite.

IMC: greutatea (kg) împărțită la pătratul înălțimii dvs. (metri)
Ex: Greutate 80 kg.
Înălțime de 1,8 metri.
1,82 m = 3,24
80 împărțit la 3,24 = BMI 24.69.

Persoanele cu un IMC mai mic de 18.5 sunt subponderali.
Un IMC de între 18,5 și 25 este ideal.
Cineva cu un IMC între 25 și 30 este clasificat ca fiind supraponderali.
O persoana cu un IMC peste 30 este obez.

În unele țări, autoritățile de sănătate spun că limita inferioară pentru IMC este de 20, ceva mai jos este subponderal.

cum se calculează corect greutatea ideală în funcție de înălțime