Stretchingul – te menţii în formă de acasă

Pentru că sezonul cald se apropie cu paşi grăbiţi, trebuie să ne menţin în formă. Azi îţi propunem un exerciţiu folosit de multe femei datorită faptului că poate fi realizat în liniştea şi siguranţa casei tale.

Stretchingul este adesea considerat o gimnastică „blândă. Nimic mai greşit chiar dacă prin comparaţie cu aerobicul, aceste exerciţii pot fi practicate de oricine, fără a crea inconveniente.

Ce este stretchingul?

Cel mai simplu răspuns este – o întindere a muşchilor. Trebuie să adopţi o poziţie fixă, în care nu ai voie să te mişti, dar în care muşchii lucrează, întinzându-se.

Stretchingul presupune ca un grup de muşchii să se întindă, iar alt grup de muşci să se contracte.

Există două forme de stretching: uşor – aşa cum indică şi denumirea – o întindere blândă (cu acest tip de exriţiu trebuie să începi) şi stretchingul profesionist (practicat doar după ce te-ai obisnuit cu stretchingul uşor).

O şedinţă de stretching trebuie să dureze între un sfertşi o jumătate de oră. Printre avntajele acestui tip de exerciţiu se înnumără -faptul că nu trebuie să te îmbraci într-un costum de gimanstică. Stretchingul se poate practica în orice tip de îmbrăcăminte, chiar şi la birou. Nu vei gâfâi. La început, s-ar putea, să transpiraţi puţin. Dacă teîntrebă dacă trebuie să repeţi mişcările –  răspunsul este da, bineînţeles.

Poziţiile prezentate în rândurile de mai jos trebuie repetate fiecare de  ori la rând. Între fiecare poziţie trebuie să laşi o pauză de – de secunde ca să te relaxezi, altfel este prea obositor.

Trebuie să fii atentă cum respiri. Respiraţia trebuie să fie lentă, ritmată şi controlată. Când te apleci înainte pentru o poziţie, expiră pe măsură ce îţi îndoi corpul. Cât rămâi nemişscată îm poziţie, respiră încetişor. Nu trebuie să îţi ţii răsuflarea. Stretchingul este simplu, atrăgător şi foarte eficient.

Exerciţiu pentru întinderea coloanei

Acest exerciţiu te va ajuta să câştigi câţiva centimentrii în înălţime. Automat, vei adopta o poziţie mai dreaptă a spatelui după ce îl vei efectua.

Cu mâinile întinse şi înălţate, cu degetele încrucişate şi cu palemele întoarse spre tavan, „trage-ţi” corpul în sus şi întinde-l cât poţi, fără a ridica tălpile de pe podea.

Odată maximul de întindere dobândit, rămâi în această poziţie, ţinând spatele cât mai drept. TRage burta Dacă un exerciţiu este bine executat, vei simţi cum muşchii taliei şi ai spatelui se întind. Un punct de reper ca să îţi dai seama care este poziţia corectă : braţele trebuie să treacă în sus, prin spatele urechilor. Respiră liniştit. Numără în gând  secunde., apoi revin.o la pozişia normală şi fă o pauză de10-20de secunde. Exerciţiul trebuie repetat de 12 ori. (la început te poţi mulţumi cu 3 repetră, în timp le vei creşte numărul.)

Exerciţiu pentru alungirea taliei şi micşorarea şoldurilor

Tot cu mâinile ridicate, împreunate şi cu palmele întoarse în sus, apleacă-te într-o parte, ţinând braţele drepte în permanenţă, atât cât îţi permit muşchii taliei şi ai coapselor, aflaţi pe partea care se întinde (opusă) prin aplecare. Când simţi că nu mai poţi continua aplecarea, încearcă să te relaxezi cât se poate mai bine, pentru ca greutatea trunchiului să treacă în întregime pe partea care se întinde. Rămâi zece secunde în punctul maxim de extensie,  Respiră liniştit. Trunchiul trebuie să fie paralel cu peretele. Nu te îndoi înainte şi nu trebuie să te roteşti. Mişcarea trebuie să fie perfect laterală, cu braţele întinse şi cu corpul drept.. Vei simţi cu lucrează toţi muşchii taliei şi ai coapselor, atât cei de  pe partea pe care se efectuează mşcarea, cât şi cei de pe partea corpului care se întinde. Şi acest exerciţiu se reia de 12 ori, cu paute de 10-20 de secunde, dar numai după ce progresezi. Mişcarea se execută pe ambele părţi.

Exerciţii pentru fortificarea sânilor

Cu un braţ ridicat, şi palma întoarsă în sus, iar cu altul coborât şi palma întoarsă în jos, apleacă-te într-o parte, apoi în cealaltă, gândindu.-te tot timpul să întinzi braţe le cât se poate de mult. Nu ridica umerii. Fiecare exerciţiu durează 10 secunde. Fiecare parte se repetă de 12 ori, ca pauze. E foarte important ca mişcarea să fie executată corect. Stretchingul este o gimnastică în care mişcarea membrelor este înlocuită de întinderea muşchilor. Dar lucrul acesta trebuie, într-adevăr, să se simtă: că muşchii se întind pănă la ultima fibră.

Exerciţii pentru coapse şi abdomen

Îngenunchiază pe podea cu spatele drept. Un picior îndoie-l şi aşează-l în faţă. Ridică braţele cu palmele întoarse în sus. Împinge bazinul în faţă în vreme ce braţele şi umerii trebuie traşi cât mai mult înapoi. Vei simţi cum muşchii abdomenului şi ai coapselor se întind. Dar cu p condiţie: braţele să fie întinse, spatele drept, capul sus, privind mereu înainte. Repetă mişcarea cu celălalt picior. Repetă de 16 ori, cu pauze.

Foto: pinterest.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2018 © Fashion365.ro with love